Mixed Media Mini Canvas



Today I'd like to show you a mini canvas I made. It's a 15 by 15 centimeter canvas. You'd think I would finish a smaller canvas much faster than the bigger ones, but to be honest, it took me ages to finish... It's such a small space and I needed quite some time to decide what I was going to use as embellishments.

Vandaag wil ik jullie dit mini canvas laten zien wat ik heb gemaakt. Het is 15 bij 15 cm en nu zou je denken dat ik dan sneller klaar ben, maar niets is minder waar. Omdat het zo'n kleine ruimte is heb ik best wat tijd nodig gehad om te bedenken wat ik er wel en niet op wilde hebben.


I wanted to challenge myself by using three colors in stead of the usual two and decided I would go for the safe purples and blues and added some rusty red to it. Living on the edge... lol ;)

Ik wilde mezelf uitdagen dit keer en 3 kleuren gebruiken in plaats van de gebruikelijke 2. Ik koos voor veilig paars en blauw maar voegde er een mooie brons kleur aan toe. Linving on the edge ;).


Here's another close up, I still haven't decided whether I like to use paper flowers on my work or not...but I do love the resin roses and the metal flowers. You can watch the YouTube video on the process below.

Hier zie je nog een close-up. Ik heb nog steeds niet besloten of ik de papieren bloemen nou mooi vindt om te gebruiken bij dit soort mixed media werk maar ik vind de hars roosjes en metalen bloemetjes in ieder geval super. Hieronder vind je de YouTiube video waarin je kunt zien hoe ik het canvas van begin tot eind heb gemaakt.



I'd like to join these challenges:
Mixed Media & Art Moodboard (textures, wings, some of the elements)

Have a great weekend :)!


3 comments:

  1. Wat heb je dit super mooi gemaakt! groetjes Joanne

    ReplyDelete
  2. It is lovely, I really love it.

    Thank you for joining the Mixed Media And Art Challenge!
    Katja

    ReplyDelete
  3. Beautiful, amazing work!! Thanks for joining us at Mixed Media & Art!

    ReplyDelete

How sweet of you to leave me a comment, thank you so much!

Template by Cindy Wille - Special thanks to Fanette Design. Powered by Blogger.